piątek, 24 kwietnia 2015

Wprowadzenie

Witam wszystkich serdecznie!


Dosłownie wczoraj postanowiłem, że zacznę pisać bloga o kraju w którym przyszło mi żyć.
Blog ten będzie miejscem, w którym będę umieszczał informacje o najważniejszym kraju Ameryki Południowej. Informacje oficjalne będę przeplatał z moimi opiniami oraz prywatnymi zdjęciami a w przyszłości, nie wykluczone że i filmami. Będę również umieszczał posty zawierające podstawy języka portugalskiego w odmianie brazylijskiej, do szybkiej nauki od zera.  
Do pisania tego bloga przekonały mnie dwie rzeczy. 
Pierwsza to chęć podzielenia się wszystkimi informacjami i przeżyciami, które tutaj zbieram.
Druga to chęć zapisania mojego życia. Niektórzy piszą pamiętniki, lub robią i katalogują zdjęcia. Ja jednak wybrałem do tego celu blog. 
Prawdę powiedziawszy będąc jeszcze w Polsce próbowałem dowiedzieć się jak najwięcej o Brazylii, lecz praktycznych informacji było niewiele. Z pewnością jest tak dlatego, że Brazylia to kraj daleki, egzotyczny i niebezpieczny, a koszt samych biletów jest równoważny dwóm tygodniom All Inclusive w krajach Morza Śródziemnego. 
W Polsce Brazylia kojarzona jest przede wszystkim z piłką nożna, piłką siatkową, karnawałem w Rio de Janeiro i Copacabaną. Ja pokażę przed czytelnikami tego bloga znacznie więcej, gdyż kraj ten jest dużo ciekawszy. Będę podchodził do zagadnień praktycznie i opiszę jak wygląda tutaj życie, bez żadnego koloryzowania, tak aby każdy mógł sobie wyrobić swoje zdanie na dany temat.
Jeden z moich znajomych, tutaj w Brazylii, powiedział, że nie można traktować tego kraju jako jedności. Poszczególne regiony są na tyle zróżnicowane, że powinno się podzielić ten kraj przynajmniej na dwie części i opisywać je oddzielnie. Ponieważ ja mieszkam w rejonie São Paulo, będę pisał z perspektywy tego obszaru. Będę starał poruszać tutaj wiele różnych tematów a jak wiadomo na wszystkim znać się nie można, więc proszę czytelników o uwagi i komentarze, które przyczynią się do poprawienia poziomu merytorycznego moich wpisów.

Myślę, że w tym miejscu zasadne jest napisanie przynajmniej dwóch zdań na mój temat. 
Pochodzę z województwa świętokrzyskiego, lecz większość moich najlepszych lat spędziłem w Krakowie studiując tam a później pracując. 
Półtora roku temu postanowiłem, że zaryzykuję i zamienię mało słoneczny Kraków na egzotyczną Brazylię. 
Odpowiedź, czy było warto oraz jak to zrobić, będzie można znaleźć w moich kolejnych wpisach.

Zaczynajmy więc!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz