Brazylia i Chiny
Obydwa kraje są
partnerami we wspólnocie zwanej BRICS (Brazylia-Rosja-Indie-Chiny-Republika
Południowej Afryki) i łączą je wspólne interesy. Przykładowo na rynku
brazylijskim istnieje wiele chińskich firm, wśród których można wymienić m.in.
firmę Midea – wytwarzającą produkty klimatyzacyjne, czy producentów samochodów,
takich jak Chery, JAC czy Lifan.
Niecały miesiąc
temu, 19 maja 2015 roku, Brazylia z Chinami podpisały 35 porozumień w których Chiny zobowiązały się do zainwestowania w kraju kawy 53 mld dolarów. Wśród
największych projektów, jest zainwestowanie przez Chńczyków w brazylijskiego
potentata naftowego, Petrobras, 7 mld dolarów, złożenie zamówienia na 40 samolotów brazylijskiego Embraera,
sfinansowanie 14 statków do przewozu rud żelaza, porozumienie w sprawie
przetwarzania kukurydzy i soi oraz akty dwustronne o wzajemnych relacjach
wymiany informacji technologicznych i informatycznych. Chiny zobowiązały sie
także do utworzenia dla Brazylii funduszu o wartości 50 mld dolarów w celu
finansowania projektów infrastrukturalnych.
Kolej Transoceaniczna
Chiny, Brazylia i
Peru zobowiązały się do wybudowania kolei łączącej oba oceany, by usprawnić
transprt kontenerów pomiędzy Chinami i Brazylią. Chiny są uzależnione od
produktów spożywczych z Brazylii i dzięki wybudowaniu kolei, będą posiadały
alternatywę dla Kanału Panamskiego. Poniżej projekt budowy tej kolei:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz